LES FAMÍLIES són una part important de l’escola i mantenim en tot moment una constant i estreta comunicació. Valorem molt el dia a dia, la relació, la conversa…
No ens decantem cap a una metodologia determinada però si cap a les que deriven de la concepció constructivista, que provoquen l’activitat constructiva dels infant, que afavoreixen la curiositat, la participació i la iniciativa.
Una metodologia vivencial, que es basi en el propi descobriment, exploració, observació i manipulació. Que sigui activa i creativa , tot fomentant l’esperit crític i la capacitat de decisió i on l’expressió, ja sigui verbal, gestual o facial prengui importància en totes les activitats. Respectem els ritmes evolutius i les diferències de cada infant treballant la diversitat en tots els seus aspectes.
Fomentem la curiositat que tenen els infants perquè aquesta es transformarà en interès i entusiasme per tota la vida. En tot moment l’infant és el protagonista del seu aprenentatge, per la qual cosa intentem afavorir i estimular potencialitats, aptituds i/o disposicions que tenen els nenes i nenes d’aquesta edat.
Fem que els infants se sentin estimats i valorats, tot potenciant l’autoestima i la seguretat: totes dues necessàries pel seu bon desenvolupament.
Considerem important el JOC, el treball per RACONS i els CENTRES D’INTERÈS.
Tenim diferents aules preparades i equipades segons l’edat a qui va destinada la sala. I durant el curs algunes de les sales es poden convertir en “l’espai de les olors”, el “petit cinema”, el “taller de cuina”…
A l’ESPAI EXTERIOR tenim una àmplia zona de joc amb diferents racons i possibilitats, el jardí de plantes aromàtiques i l’hort de temporada.
Uns racons privilegiats on descobrirem nius d’ocells, buscarem caus d’animalons, construirem la casa del Tió, berenarem sota la magnòlia, trepitjarem bassals d’aigua, recollirem branquetes…